Kaj je SEO optimizacija in zakaj jo potrebujete?
SEO optimizacija strani je metoda, s katero lahko na spletu dosežete boljšo prepoznavnost, več obiskovalcev na vaši spletni strani, pa tudi boljšo prodajo vaših izdelkov ali storitev. Lahko bi rekli, da gre za eno tistih metod, ki je ključna za uspeh na spletu. Pri tem je treba vedeti, da poznamo tako on-site kot off-site SEO, za uspeh pa je treba vlagati v oba, predvsem pa se je vsega skupaj treba lotiti premišljeno in strokovno.
SEO za spletne strani
Že pri sami izdelavi spletne strani je dobro misliti tudi na SEO. Zaradi tega je pametno izdelavo spletne strani prepustiti podjetju, ki se spozna tudi na to področje.
Vedeti je treba, da vam še tako kakovostno izdelana spletna stran prav nič ne pomaga, če je ne bo nihče obiskal ali pa če bo njen obisk zelo nizek.
Zato je ključno, da pri izdelavi spletne strani razmišljate korak naprej in naredite tudi načrt za on-site in off-site SEO ter oglaševanje oziroma marketing spletne strani. Vse to pa je treba vključiti tudi v predvideni budget.
On-site optimizacija – razlaga
Optimizacija spletnih strani je sestavljena iz večih različnih delov, ti pa se naprej delijo na manjše enote. Dva izmed večjih dejavnikov seo sta on-site in off-site optimizacija. Onsite optimizacija pomeni vse spremembe, ki jih naredimo na spletni strani zato, da bo določena stran dosegala čim boljše rezultate na strani iskanja na Googlu.
Zajema tako tehnične kot vsebinske popravke spletne strani. Obenem pa moramo paziti, da ne posegamo v uporabniško izkušnjo oziroma nanjo ne vplivamo negativo, temveč jo ali pustimo takšno, kakršna je, ali pa jo kvečjemu izboljšamo.
Kdaj se lotiti on-site optimizacije?
V vsakem primeru je onsite optimizacija praktično nujna. Najbolje je, da jo vključimo že v sam proces izdelave spletne strani. Če to ni mogoče, pa se obrnite na SEO strokovnjake, ki bodo po SEO analizi (SEO audit) ocenili, kaj na spletni strani bi bilo dobro optimizirati za doseganje boljših rezultatov.
Med tehnične popravke on-site optimizacije ponavadi uvrščamo:
- popravek načrta oziroma strukture spletne strani
- preoblikovanje meta podatkov
- dodajanje ali spreminjanje naslovov, opisov
- tehnična optimizacija slik in dodajanje nadomestnih besedil (alt tags)
- urejanje preusmeritev strani in popravljanje napačnih povezav
- optimizacija hitrosti spletne strani
Kaj je off-site optimizacija?
Na delovanje in tudi rangiranje spletne strani vplivajo tudi zunanji dejavniki. To imenujemo off-site ali tudi offsite optimizacija, katere jedro so povratne povezave. Kaj je povratna povezava? Enostavno rečeno, vse povezave (backlinks) ki vodijo iz drugih spletni strani na vašo spletno mesto.
Sploh za offsite optimizacijo velja, da gre za delo, ki ga ne naredimo samo enkrat in potem nanj pozabimo.
Za grajenje povezav je izrednega pomena tudi kontinuiteta in redno pridobivanje novih, svežih povratnih povezav oziroma backlinkov. Vseeno velja, da sledite pravilu, da je boljša kvaliteta kot kvantiteta. Veliko bolje bo, če bo vaša spletna stran imela manj povratnih povezav, a bodo te toliko bolj kvalitetne. Google bo tako vašo spletni stran prepoznal kot kvalitetno in ji podelil večjo avtoriteto, hkrati pa povezane ključne besede uvrstil višje v rezultatih iskanja.
Del budgeta namenite za SEO
Podjetja, ki so danes na spletu uspešna v SEO in marketing vlagajo celo več, kot so vložila v samo izdelavo spletne strani, saj se zavedajo, kako pomembno je to.
Več ko boste vanj vložili, boljši bodo rezultati, vsekakor pa se tudi z nekoliko manjšimi vložki da doseči veliko, z nekaj večjimi vložki, pa boste lahko dosegli še več. Nikakor pa vam za SEO in marketing ne sme biti škoda denarja, saj se vam bo vložek še kako obrestoval, in to že zelo kmalu – rezultati so namreč vidni že v nekaj mesecih.
Imate spletno stran, a ni tako uspešna, kot si želite?
Danes ima lahko že vsakdo svojo spletno stran, spletno trgovino, blog itd. Nekatere spletne strani so zelo uspešne, druge malo manj, pri tretjih pa nastaja več stroškov kot dobička. V takšnih primerih velja vsekakor razmisliti, ali je sploh smiselno vztrajati in ali ne bi bilo bolje spletne strani kar zapreti. Prav tako pa velja razmisliti, če ne bi mogli stanja izboljšati, pri čemer vam lahko v prvi vrsti koristi prav optimizacija strani. Zakaj?
- Veliko spletnih strani ni najbolje optimiziranih, a že samo on-site SEO pri takih straneh velikokrat pripomore k občutni spremembi v obiskanosti.
- SEO optimizacija pripomore k temu, da je vaša spletna stran med zadetki iskanj uvrščena na prva mesta, zaradi česar bo deležna več obiska.
- Če SEO prepustite strokovnjakom, kakršni so zaposleni v podjetju Vendi, bodo rezultati zagotovo odlični, predvsem pa vam bodo pomagali poskrbeti tudi za marketing spletne strani in vam predstavili tudi različne druge metode, s pomočjo katerih lahko vaša spletna stran na spletu postane veliko bolj prepoznavna, s tem pa tudi obiskana in uspešna.
Opravite SEO analizo in ugotovite, kaj izboljšati
Pozabite na zastarelo mišljenje, da ko enkrat spletno stran postavite, je delo opravljeno. Napredek je v digitalnem svetu izjemno hiter in v skladu z njim, se morajo razvijati tudi spletne strani – brez izjeme! Optimizacija spletnih strani, ki se ponavadi začne s SEO analizo, mora biti vedno na mestu.
SEO analiza je kot nekakšen splošni, sistematski pregled.
Vsak seo strokovnjak bo najprej opravil temeljito SEO analizo spletne strani, preden vam bo predlagal ustrezne popravke in naloge, ki bi jih morali začeti izvajati za doseganje boljših rezultatov na spletu. Podrobna analiza je osnovana na izbranih ključnih besedah in pregledu obstoječega stanja spletne strani. Zelo pomemno je recimo, v kolikšni meri se ključne besede vsebinsko ujemajo s spletno stranjo. To je le eden izmed kriterijev, ki se upoštevajo pri SEO analizi in hitro razkrijejo, kje so potrebni popravki.
Ali se SEO izplača?
Predstavljajte si, da s SEO ne tečete šprinta, ampak maraton. SEO je dolgoročna rešitev, ki se na dolge proge zagotovo izplača. Bodite pripravljeni, da boste morali na rezultate počakati tudi do nekaj mesecev. Zato se ponavadi resni SEO projekti izvajajo vsaj pol leta. Ne glede na dolgotrajno delo, pa se ves trud in vložek zagotovo poplačata.
Z optimizacijo spletne strani pridemo ne le do boljših uvrstitev na Googlu, temveč na spletno stran privede tudi več obiskovalcev, ki se najverjetneje že zanimajo za vaše izdelke ali storitve.
Tak obisk imenujemo tudi organski obisk, ki je veliko trajnejši in kvalitetnejši ob plačanega obiska, ki ga pridobimo na primer z Google oglaševanjem (ki je vseeno zelo dobra podporna dejavnost!). SEO tako pripomore ne le k večjem obisku, temveč tudi k povečanju konverzij, večji prodaji in tudi povečanju prepoznavnosti blagovne znamke.