Kako izbrati digitalno agencijo? [5 nasvetov]

Se sprašujete, kako izbrati digitalno agencijo? Ne veste, kje bi sploh začeli iskati? Slovenija je majhna država ampak ko pride do marketinga, ima izjemno bogato izbiro raznovrstnih digitalnih marketinških agencij. Morda se zdi težko izbrati najboljšo agencijo za digitalni marketing, vendar ko boste določili, kakšne so vaše potrebe, boste prišli do ožjega izbora za vas najprimernejših digitalnih agencij.

Ne glede na to, ali gre za startup ali za ustaljeno, zrelo podjetja, je danes praktično nujno, da digitalni marketing vključujete v vsakodnevne marketinške dejavnosti in tudi dolgoročni streteški načrt. Vsako podjetje pa si ne more privoščiti zaposlitve predanega strokovnjaka za digitalni marketing ali celo celotne ekipe. Tu si lahko pomagate z digitalno agencijo, vendar – kako jo izbrati?

1.  Izberite storitve digitalnega marketinga

storitve digitalnega marketingaAgencije, ki se osredotočajo na digitalno marketing, ponujajo vrsto storitev. Vse od svetovanja, strategije, priprave podrobnih marketinških načrtov in izvajanje vseh aktivnosti povezanih z digitalnim trženjem. Moč spleta je izjemna in nobeno podjetje je ne bi smelo prezreti.

Oglejmo si glavne storitve, ki spadajo pod spletni marketing:

  • SEO (na lokalni in mednarodni ravni)
  • oblikovanje spletnih strani
  • izdelava in razvoj spletnih strani
  • trženje prek družabnih omrežij (npr. Facebook, Instagram, Pinterest…)
  • Google Ads oglaševanje
  • e-mail marketing
  • vsebinski marketing
  • grajenje povratnih povezav

Dobro si oglejte zgornji seznam. Premislite, pri katerih storitvah bi vam lahko pomagala digitalna agencija in že vam bo lažje odgovoriti na vprašanje kako izbrati digitalno agencijo, ki je za vas najprimernejša.

Najlažje je, da začnete s pregledom lastne spletne strani ali spletne trgovine.

Koliko obiskovalcev obiskuje spletno stran ali trgovino? Kakšna je stopnja konverzij iz obiskovalcev v kupce? Je vaša spletna stran  optimizirana? Vzemite si čas in naredite seznam vseh spletnih aktivnosti, ki vam gredo dobro in tudi tistih, ki vam ne grejo najbolje. To vam bo kasneje pomagalo izbrati najprimernejšo digitalno agencijo in vam zagotovilo boljše izhodišče v fazi pogajanja.

2.  Najprimernejša digitalna agencija

najboljša digitalna agencijaPreden sploh začnete raziskovati digitalni marketinški trg, se vprašajte: Kaj je glavna potreba v digitalnem marketingu? Kaj želim izboljšati? Opredelitev potreb in ciljev vam bo pomagala izbrati primerno digitalno agencijo za vaše podjetje.

Vse digitalne marketinške agencije si namreč niso povsem enake. Nekatere ponujajo celotno paleto  storitev spletnega trženja, druge so specializirane za določena področja, kot so optimizacija spletnih strani, izdelava spletnih strani ali spletno oglaševanje prek družbenih medijev.

Če že veste, kaj bi radi izboljšali (npr. povečali obisk spletne strani, izboljšali svoje pozicije v organskih rezultatih iskanja, povečali CTR – razmerje med prikazi in kliki itd.), je najbolje, da izberete agencijo, ki je specializirana za področje, ki vas zanima.

Na primer, če bi radi na spletu postali vidnejši in dosegli, da se vaša stran prikazuje višje na rezultatih iskanja, potem izberite agencijo, ki se pretežno ukvarja z optimizacijo spletnih strani.

3.  Upoštevajte velikost agencije

prednosti manjše digitalne agencijeDrugo merilo, ki ga je dobro upoštevati, je velikost. Mala podjetja so običajno bolj prilagodljiva, večja pa po drugi strani ponavadi nudijo širši nabor storitev. Katera agencija se šteje za majhno in katera za veliko, je lahko relativno. Čez palec lahko ocenimo, da ima manjša digitalna agencija nekje od 3 do 5 zaposlenih. Za veliko agencijo pa štejemo tiste, ki imajo več kot 30 zaposlenih.

Prednosti in slabosti manjše digitalne agencije

  • Prilagodljivost

  • Hitrejši odzivni čas

  • Bolj oseben pristop

  • Sprejema projekte z manjšimi proračuni

  • Lahko da izvaja le nekatere aktivnosti znotraj digitalnega marketinga

  • Lahko ima manjši doseg

Prednosti in slabosti večje digitalne agencije

  • Celoten nabor digitalnih marketinških aktivnosti

  • Večji doseg na trgu

  • V delo je vključenih večje število strokovnjakov

  • Več birokracije

  • Počasnejši odzivni čas

  • Večji proračuni oziroma budgeti za digitalni marketing

 

4.  Izberite najboljšo digitalno agencijo, ne najcenejše

specializirana digitalna agencijaKo določite, katere digitalne marketinške storitve potrebuje vaša spletna stran, je čas, da razmislite o denarju. Ne naredite začetniške napake in se odločite za najnižjo možno ponudbo. Odločite se za agencijo, ki ustreza največjemu številu vaših kriterijev. Se spomnite seznama digitalnih marketinških aktivnosti, ki jih želite izboljšati?

Čas je, da ga še enkrat pregledate in premislite:

  • Ali je marketinška agencija specializirana za področje, na katerem bi radi napredovali?
  • Izberite agencijo, ki je dosegla odlične rezultate v storitvah digitalnega trženja, ki jih iščete. Preverite njihove reference in jih primerjajte s svojimi potrebami.

Recimo, da ste se odločili za prenovo spletne strani, oglaševanje na Facebooku ali pa želite zastaviti svojo digitalno marketinško strategijo. Za kateri koli izziv že gre, se s pregledom referenc prepričajte, ali je digitalna agencija izkušena na tem področju. V primeru, da so bili v preteklosti uspešni, digitalne agencije to z veseljem tudi delijo na svojih spletnih straneh.

5.  Digitalna agencija z dobro ekipo

digitalni strokovnjakiEkipa digitalnih strokovnjakov, ki so usposobljeni za to, kar počnejo, je izjemno pomembna. Nič ni narobe, če digitalna agencija za določene naloge uporablja zunanje sodelavce. Vendar bodite pozorni, da ima izbrana marketinška agencija vseeno večino lastnih sodelavcev za digitalni marketing.

Če se odločite za digitalno marketinško agencijo, ki ima izkušnje z delom na podobnem področju, obstaja velika verjetnost, da že vedo, katere so največje ovire v poslu in kako jih premagati.

V vsakem primeru bo kakovostna digitalna agencija sposobna pripraviti marketinški načrt, ki bo pripomogel k rasti vašega podjetja in se kazal v večjih prodajnih številkah.

Digitalna SEO agencija

Ko gre za digitalne agencije v Sloveniji, obstaja na stotine možnosti. Določite svoje potrebe in poiščite tisto digitalno agencijo, ki lahko ponudi celostne digitalne rešitve oziroma tiste, ki jih želite rešiti. Predvsem je pomembno, da poiščete agencijo, s katero lahko dolgoročno sodelujete po primerni ceni. Dober primer je digitalna SEO agencija: Vendi.digital, ki je specializirana za optimizacijo spletnih strani, hkrati pa nudi tudi izdelavo spletnih strani in trgovin, grafično oblikovanje, spletno oglaševanje in vam pomaga zagotoviti dosledno rast prodaje prek spleta.